Annons från Borås Tidning 2014.

Scouternas ledarskap skapar ledare!

Som scout får man en världsunik ledarerfarenhet och en fantastisk möjlighet att utveckla sig själv och andra. En ledarerfarenhet som påbörjas redan i unga år.

Högt värderat i yrkeslivet

En av scoutings hörnpelare i programmet är just ledarskapet och bygger unga ledare att utvecklas som säkra och trygga vuxna ledare med goda värderingar. Egenskaper högt värderade även inom yrkeslivet.

Värdebaserat Ledarskap

Scouterna tror på ett ledarskap baserat på medvetna värderingar och val. Detta kallar vi för Värdebaserat Ledarskap och handlar enkelt uttryckt om att den verksamhet man leder utgår ifrån att var och en är förnuftiga nog att själv fatta beslut.

Begreppet Värdebaserat Ledarskap har sitt ursprung från Scouterna och handlar om att leva som man lär, att stå upp för sina värderingar och agera utifrån dem i vardagens alla beslut som en god förebild. Som ledare lär man sig inte bara att prestera utöver sin egen förmåga – man lär sig eliminera allting som begränsar ens förmåga för att kunna utnyttja sina styrkor fullt ut.

Här ser man människor våga hoppa, finna sina drömmar och designa om sina liv på nytt!

Scouterna

Scoutrörelsen är Sveriges och världens största idéburna ungdomsrörelse.
Av världens 60 miljoner medlemmar samlar vi cirka 70 000 i Sverige och totalt i världen har nära en miljard människor varit med i scouterna sedan 1907.

Scouterna gör unga människor redo för livet!