Torsdag 10 maj till lördag 12 maj välkomnas alla till ett Vårläger på härliga Sävsjövik, en lägergård med naturskönt läge med utsikt över Sävsjön i Svaneholm.

Vi samlas vid vår scoutstuga torsdag kl. 13, packar våra färdiga lägerlådor på släpkärra och samåker till Sävsjövik där sätter igång med att sätta upp tält och annat som hör lägerlivet till. På lägergården finns tillgång till toaletter, kök, samlingssal osv, samma som i vår scoutstuga. Dessutom finns tillgång till ett gäng kanoter som vi också hyrt och får möjlighet att glida fram på Sävsjöns glittrande vatten.

Program

Det finns badplats med sandstrand, plan yta för bollspel, två fasta vindskydd och iordningställd lägerbålsplats så när tält mm är uppställt, finns tid för bad och lek. Vi tänder elden, lagar mat att grilla, sjunger lägerbålssånger och kryper sedan till sängs i våra sovsäckar.

Dag 2

Vi intar en frukost i det gröna, skjuter i kanoterna ut i Sävsjön och paddlar runt på förmiddagen. Tillbaka på land igen tillagar vi en lunch tillsammans, bygger på lägerplatsen, leker, solar och badar för att på kvällen tända elden igen.

Dag 3

Vi avslutar efter frukost, river vårt läger, åker tillbaka till scoutstugan och packar in vårt material i stugan innan vi åker hemåt med massa minnen i bagaget.   🙂

Mat

Scoutkåren tar med all mat för lägret; frukost, mellanmål, lunch och middag. Inget godis eller dylikt får tas med, fika fixar scoutkåren.

Kostnad

Vi har missat ange kostnad för lägret och bestämde efter scoutmötet i lördags att ta ut en liten avgift för att minska kostnaden något för scoutkåren.

Barn:  100kr

Vuxen: 150kr

Swish:  0768-883298

Anmäl dig snarast, dock senast tisdag 8 maj !!

För eventuella frågor kontakta gärna erik.johnson@bramhultsscoutkar.se

[bifogade-filer]